>
بحث مخصص

الثلاثاء، 27 مايو 2008

ازاى اظبط عربيتى


ازاى اظبط عربيتى ..............؟
السلام قبل الكلام........احب اقولكم انى هكلم الناس الى عوزة ترفع اداء العربيةان كانت جديدة او قديمة ..على شرط الاتكون مكلفة.ولا تكون نقطة ضعف للعربية.
واحب اقول ان انت ممكن تخلى عربيتك احسن من احسن عربية من ناحية المتور والقوةوالسرعة والسحب وكل حاجة .
1-فلتر الهواء الرياضى
اولا الموضوع عاوز شرح كتير ومفصل علشان تعرف ازاى طرقة عملة انا هبسط الموضوع لان انت عاوزطبعاا الخلاصة والفيدة من غير وجع دماغ.
اولا/دى اشكلة يعنة ممكن يركب على اى عربية واي انكانت حجرة المتورصغيرة كبيرةمش مشكلة


ودة شكلة وهوا داخل السيارة



ثانيا /وظيفة فلتر الهواء هى انة ينقى الهواء من الغبار والاتربة الموجودة بلجو ونقلة الى الكربرتير ثم الى غرفة الاحتراق وهو مصمم ان يسمح لحمية كبيرة من الهواء الدخول لعرفة الاحتراق ويساعد ذلك على تقوية الانفجار دخل الحجرة وانتاج قوة طاردة اكبر وبلتالى رفع اداء المحرك الى (3:15)حصان على حسب قوة المحرك والنوع والتكنولجيا المصمم بها هذا المتور.وهذا الفلتر يعطى صوت يشعرك بلقوة مثل سيارات الراليات.وهذا على العكس تماما من الفلتر العادى فهومصنوع من مواد غير جيدة ويحتفظ بكمية كبيرة من الهواء الساخن داخل الفلتر هذايقلل من قوة المتور وعزمة وعملية الاحتراق................(هذا الفلتر لا يعد نقطة ضعف للمتور ولا يوءذية فى شىء)

وتتراوح اسعار اسعار الفلاتر فىمصر من200جم الى 600جم وياتى معة مدة لتنظيف الفلتر ويجب انينظف جيدا حتى لا يكون نقطة ضعف للمتور.

هناك تعليق واحد:

Unknown يقول...

اشتريهم منين لو سمحت

حلاوة روح

اختبار الحب الحقيقي

اختبار الحب

اختبار الحب بين شخصين ... اكتب اسم الشخص الاول ثم اسم الشخص الثاني واضفط على احسب ... تكتب الأسماء بالحروف الإنجليزية فقط.

+ =

searsh