>
بحث مخصص

الاثنين، 26 مايو 2008

كلام بنات



بسم الله الرحمن الرحيم


السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة.صلو على سيدنا محمد عليه افضل الصلوات والتسليم.اخواتى العزيزات.انا اختكم .......ريتاج....... فكرت فى فكرة كلام بنات علشان بحبكم فى الله وعاوزة اشاركم فى افكاركم والى بيحصل فى الحيااة.فى بنات كتير معندهاش خبرة فى الدنياوالى بيحصل فيها انا خريجة كلية الحقوق ومريت بحياة البنات وفترة المراهقة.....مريت بحجات كتيروعرفت ناس اكتر.كنت حياتى فى منتهى التفاهة.مكنتش بعمل حاجة مفيدة مشفهمة الصح من الغلط.
ومريت الحمد لله بمرحلة انتقلية ...وربنا هدانى ووفقت لنفسى.
اول حااجة هسالكم عليها ازاى احنا عيشين؟؟؟ بنعمل اية صح؟؟؟ بنعمل اية يرضى ربنا سبحانة وتعالى؟؟؟ للاسف يومنا بيعدى ازاى..قدام النت؟على الشات؟قدام التلفيزيون وعلى المبيل؟فى الفسح؟بنفكر هنلبس اية؟
للاسف مفيش حاجة مفيدة فى دة كلة ...وكام وحدة فينا بتحافظ على الصلاة فى مواعدها؟؟_لية كل واحدة مش بتحاول تواظب على الصلاة فى مواعيدها.الصلاة هى عماد الدين هى راحة القلوب هى التى تساعدك فى الوقت الى بتكونى مهمومة فية وحزينة بالله عليكم يا اخواتى جربو وهتعرفوا الفرق هتلاقو الراحة والاطمئنان.اجمل احساس فى الدنيا لما تحس انك بترضى ربك.
انا بنت زى زيكم بمر بكل الى كل بنت بتمر بية وفهمة كل حاجة فى دمغكم وعرفة افكاركم كل همى انى اساعدكم .ربنا يعننى على كدة .انشاء اللة هتكلم فى كل حاجة بتمر فى حياة البنت وهناقش المشاكل اللى بتقبلنا -ساعدونى-اعرضو على افكاركم والمواضيع الى ممكن نتكلم فيها و المشاكل الى فى حياتكم وانشاء الله نحلها.
انشاء الله فى (كلام بنات) هناقش كل حاجة وكل مشاكللنا..وربنا يهدينا جميعا.النهردة اول حوارلينا مع بعض هطلب منكم اهم حاجة وهى الصلاة بالله عليكم حاولوا تحافظو على الصلاة هتبعدو عن كل فاحشة وعن كل خطر .بس حاولوا تخشعوا فى الصلاة وتنسو اى حاجة وانتو وقفين بين ايدى ربنا سبحانة وتعالى
*سيدنا محمد علية افضل الصلوات والتسليم قال(العهد بيننا وبينكم الصلاة من تركها فقد كفر )
انا عرفة ان كل بنت عندها مشاكل كتير ومخنوقة ومديقة كل دة هتنسية لما تصلى وتخشعلى فى الصلاتك وتدعى ربنا بيحب الدعاء بالله عليكم جربو تقربو من ربنا ........
انتظرونى الاسبوع الجاى هتكلم فى موضوع مهم جدااااا
*اخوتى بالله عليكم ادعوالوالدى واموات المسلمين بالرحمة
دة اول موضوع لريتاج كما وعدناكم فى..(كلام بنات)

هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

عجبنى موضوع كتير مهضوم وانا معاكى بس..............انا مسيحية؟؟؟ ممكن
ولالالا

black hawk يقول...

حلو بس انتى مبتغلطيش زيناااا؟؟؟ انا بحاول ابقى احسن بس عوزة الى يساعدنى............ممكن

حلاوة روح

اختبار الحب الحقيقي

اختبار الحب

اختبار الحب بين شخصين ... اكتب اسم الشخص الاول ثم اسم الشخص الثاني واضفط على احسب ... تكتب الأسماء بالحروف الإنجليزية فقط.

+ =

searsh